loading...
دیاموند
علی بازدید : 80 دوشنبه 29 بهمن 1397 نظرات (0)

تخلیه چاه چرا و چگونه انجام می شود؟

 

افزایش جمعیت، منازل مسکونی و اداری و… باعث افزایش سرانه تولید فاضلاب و به تبع آن افزایش مشکلات بهداشتی و بیماری ها شده است. سیستم فاضلاب شهری تا حدودی از این مشکلات بهداشتی کاسته است اما در کشور ما هنوز سیستم دفع فاضلاب مناسبی وجود ندارد و همچنان درگیر حفر چاه فاضلاب و پس از آن مشکلات تخلیه چاه هستیم، اما این داستان از کجا شروع شده است؟

 

مایع لوله باز کن

در بسیاری از مواقع برای گرفتگی کم چاه از مایع لوله باز کن، پودری که بیشتر به نام چنته معروف است، اسید و مانند آن استفاده می شود. باید گفت شاید این مواد در کوتاه مدت بتواند مشکل شما را حل کند، ولی اگر شی بزرگ و سفتی درون لوله های آب و یا فاضلاب گیر کرده باشد، چاره ای جز تخلیه و لوله بازکنی تخصصی نیست. در مورد مواد لوله بازکنی باید زمان استفاده نکردن از آب درون لوله را با توجه به دستورالعمل هر کارخانه مدنظر قرار دهید. 

 

چرا باید تخلیه چاه و لایروبی چاه را انجام دهیم؟

در ساختار قدیمی شهرسازی که فاقد سیستم دفع فاضلاب هستند، از چاه فاضلاب جهت دفع فاضلاب استفاده می کردند. به این صورت که با حفاری چاه و اتصال آن به لوله اصلی دفع فاضلاب موجب انبار کردن فاضلاب محل های مسکونی و تجاری می کردند. این سیستم دفع فاضلاب همچنان در خانه های قدیمی شهر تهران که به سیستم انتقال فاضلاب شهری متصل نیستند مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از چاه فاضلاب برای دفع فاضلاب مشکلات فراوانی را برای محل های مسکونی وتجاری به همراه دارد که می توان مهمترین آن را پرشدن چاه فاضلاب دانست. 

 

تخلیه چاه فاضلاب و لوله بازکنی چیست

پر شدن چاه فاضلاب و گرفتگی لوله فاضلاب جزء مسائلی است که ممکن است در هر زمان و هر ساختمانی اتفاق بیفتد.

پر شدن چاه ، بسته به عوامل مختلف ،در زمانهای مختلفی اتفاق می افتد.مثلا در چاه هایی که در قسمت های کوهستانی شهر باشند (سنگی باشند)دارای کشش آب کمتری هستند و همین امر باعث پر شدن پیاپی چاه در چند سال می شود ولی چاه هایی که دارای کشش بالایی هستند و از جنس شنی ، شاید پس از 20 یا 25 سال پر شوند.


اگر به خدمات تخلیه چاه در مشهد نیاز داشتید می توانید از صفحه تخلیه چاه فاضلاب در توس سوریس درخواست خدمات بدهید. برای این خدمات اینجا کلیک کنید.


راه های تشخیص پر شدن چاه و تخلیه چاه

از متداول ترین راه های تشخیص پر شدن چاه اصلی و تخلیه چاه که به آن مادر چاه هم می‎گویند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 از محل قرارگیری کفشوی و سیفون دستشویی (فلاش تانک) بوی نامطبوعی به مشام می رسد.

به طور معمول به منظور تهویه چاه و تعمیر چاه فاضلاب و خارج کردن گازهای درون چاه، تا بلندترین نقطه ساختمان هواکش نصب می کنند.

در صورتی که مادر چاه در حیاط خانه قرار داشته باشد ، به علت پرشدن چاه کف موزاییک فرش روی دهانه آن خیس می شود

 

طوقه چینی دهانه چاه چیست و چرا انجام میشود

پس از آن که کار کندن چاه به چایان رسید  نوبت به طوقه چینی چاه است .طوقه چینی چاه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید در ساخت آن از مواد و مصالح مرغوب استفاده کرد.

 

عموما برای جلوگیری از ریزش و افزایش استحکام دهانه چاه های فاضلاب یک و یا یک و نیم آجر در ارتفاع های مختلف دور دهانه چاه فاضلاب می چینند که در اصطلاح به آن طوقه گفته می شود.

 

همچنین اگر در شهر کرج هستید و به خدمات تخلیه چاه نیاز دارید بر روی کلمه تخلیه چاه در کرج کلیک کنید.

 

توضیحات سرویس 

عملیات تخلیه چاه فاضلاب امری ضروری برای هر چاه است که برای انجام آن به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز است. باید در دوره های مشخص عملیات بررسی وضعیت چاه صورت گیرد تا زمان نیاز چاه به تخلیه تخمین زده شود با این کار چاه سالم مانده و از ریزش چاه فاضلاب جلوگیری خواهد شد.

برای تخلیه چاه به ابزارهایی از جمله تانکر، مکنده و پمپ تخلیه چاه و در کنار این تجهیزات به یک نیروی کار ماهر نیاز است.

تخلیه چاه با پمپ مکنده و لجن کش باز کردن لوله و شسشوی کانال با واتر جت می باشد.

 

سپتیک تانک

با آنکه ظاهر سپتیک تانک شبیه به یک چاه نیست به آن چاه گویند. سپتیک تانک تفاوتی که با چاه جذبی دارد این است که بر خلاف آن چاه که آب و فاضلاب را در خود جذب می کند،( اگر حفر چاه فاضلاب جذبی در محل مناسبی صورت گرفته باشد.) سپنیک تانک نسبت به نگه داشتن این دو عمل می کند و در زمین نفوذ نمی دهد. اساس کار سپتیک تانک به این شکل است که ابتدا آب و فاضلاب وارد این نوع چاه شده و سپس تا زمان مشخص یا هنگام پر شدن سپتیک تانک در آن باقی می مانند تا بعدا توسط تانکر تخلیه چاه و دستگاه های مخصوص نسب به تخلیه آن ها از درون سپتینک تانک اقدام شود.

 

 

باید بدانید دلایل مختلفی می تواند موجب گرفتگی چاه فاضلاب شود. مو و مواد پلاستیکی از جمله درب شامپو از عمده ترین دلایل آن هستند. برای جلوگیری از این مشکل حتما برای چاه سرویس بهداشتی و حمام خانه خود از درپوش استفاده کنید تا مانع از ورود اشیای اضافی به فاضلاب شود. گاهی نیز بازسازی منزل و استفاده از گچ و سیمان در سرویس بهداشتی موجب گرفتگی لوله ها می شود.

 

در آشپزخانه مواد عذایی باقی مانده می تواند موجب گرفتگی شیرآلات و لوله ها شود. اگر زود متوجه این قضیه شوید، باز کردل لوله های زیر سینک آشپزخانه و خالی کردن مواد زاید درون آن می تواند از خطرات آتی جلوگیری کند. 

 

استفاده از دستگاه لوله بازکنی و فنر بهترین روش برای از بین بردن و جدا کردن مواد زاید درون لوله های فاضلاب است. البته باید این نکته را هم بدانید که نفر دارای نوک تیز است و بعد از استفاده از آن ممکن است کاسه توالت را دچار خط و خش کند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 407
  • بازدید سال : 1,906
  • بازدید کلی : 13,319