loading...
دیاموند
علی بازدید : 75 سه شنبه 04 دی 1397 نظرات (0)

 

علل گرفتگی لوله آشپز خانه :

لوله های آشپزخانه عمدتا به علت رسوب چربی شسته شده از ظروف که به مرور زمان در مسیر لوله ته نشست می شود گرفته می شود. همچنین دانه های برنج و ته مانده های غذا که هنگام شستشو از لوله عبور میکند در لابلای رسوبات انباشته می شوند.


این امر در صورتی که شیب استاندارد در هنگام لوله کشی رعایت نشود تشدید می یابد . شیب زیاد لوله باعث میشود که سرعت آب در لوله زیاد شده و با سرعت بیشتری از املاح مسیر را طی کند و املاح و ذرات در مسیر جا مانده و ته نشست می کند. و همچنین شیب کم نیز زمان ته نشین شدن را به ذرات می دهد که باز هم منتج به گرفتگی لوله ها می شود.


در فصل سرما طبیعی است که به علت سرد شدن هوا و رسوب بیشتر چربی گرفتگی لوله های آشپز خانه بیشتر اتفاق بیافتد.


معمولا در حدود ۵۰% از گرفتگی لوله ها مربوط به لوله های آشپزخانه میباشد. در بیشتر موارد وقتی از سینک آب باز میشود از کفشور وسط آشپزخانه آب بالا میزند و یا اینکه در زمان استفاده از سینک مشکلی نیست و فقط زمان استفاده از ماشین لباسشویی یا ظرفشویی آب از کف آشپزخانه پس میزند.

 

 

در مورد سینک آشپزخانه بهتر است به موارد زیر توجه نماییم :


1- آیا ارتفاع نصب سینک ظرفشویی از کف تمام شده مناسب است؟

ارتفاع نصب از کف تمام شده 85 سانتی متر است .

 

2- آیا ارتفاع نصب لوله های آبرسانی به سینک از کف تمام شده درست است؟

ارتفاع نصب لوله های آبرسانی به سینک از کف تمام شده 55 سانتی متر است .

 

3- آیا قطر لوله آبرسانی به سینک ظرفشویی 1/2 اینچ می باشد؟

 

 

4- آیا سمت اتصال آب گرم مصرفی (سمت چپ) درست است؟

 

 

 

5- آیا ارتفاع نصب لوله فاضلاب سینک از کف تمام شده درست است؟

ارتفاع نصب لوله فاضلاب سینک از کف تمام شده 45 سانتی متر است .

 

6- آیا قطر سیفون و عمق آب هوابند سینک ظرفشویی درست می باشد؟

حداقل قطر سیفون سینک ظرفشویی باید 1/2-1 اینچ و عمق آب هوابند آن 75 میلی متر باشد

 

7- آیا در صورت نصب شیر مخلوط روی لوله آب سرد مصرفی سینک ظرفشویی شیر یکطرفه نصب شده است؟

لوله هواکش فاضلاب سینک باید به طور قائم با زاویه 45 درجه نسبت به سطح افق تا حد اقل 15 سانتی متر بالاتر از لبه سرریز ادامه یابد ، آیا رعایت شده است؟


 

اگر سینک به صورت لگن سرتاسری باشد باید هر 50 سانتی متر طول آن به عنوان یک سینک مستقل تلقی گردد .

می دانیم که :

حداقل فشار قبل از شیر سینک 5.5 متر ستون آب یا 8 پوند بر اینچ مربع می باشد و در این فشار حداقل دبی باید 1/2 گالن در دقیقه باشد .

 

 

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی توسط لوله بازکن :

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی در صورتی که گرفتگی عمقی باشد و با روشهای معمول امکان برطرف کردن آن نباشد لازم است توسط یک لوله بازکن حرفه ای و ماهر که مجهز به ابزار باشد انجام شود.

 

فنر لوله بازکنی و دستگاه لوله بازکنی مهمترین ابزارهایی هستند که یک لوله بازکن از آنها استفاده میکنید. جهت رفع گرفتگی سینک ظرفشویی کافی است ابتدا روش های خانگی که در ادامه آمده است را امتحان کنید و در صورتی که موفق به باز کردن گرفتگي لوله ظرفشویي نشدید از یک لوله بازکن کمک بگیرید. جهت اعزام لوله بازکن در سراسر کشور با ما تماس بگیرید.

 

 

روش استفاده از چنته :

چنته را می توانید از بقالی ها تهیه کنید. استفاده از چنته برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه از گذشته رایج بوده است. نکته مهم در استفاده از چنته توجه به دستور العمل مندرج روی آن است که باید دقیقا مطابق آن عمل کنید تا نتیجه لازم حاصل شود و رفع گرفتگی لوله اتفاق بیفتد.

 

چنته را باید حتما بعد از خالی شدن آب لوله در لوله بریزید و پس از مدت زمانی که روی بسته محصول ذکر شده با آب گرم شستشو کنید تا لوله باز شود. همچنین می توانید از محلول های لوله بازکنی موجود در بازار برای این کار استفاده کنید.

 

 

استفاده از پمپ دستی :

پمپ های دستی معمولا در بیشتر خانه ها موجود هستند و بیشتر افراد شیوه استفاده از آنها را میدانند و سابقه آن را داشته اند. پمپ دستی باید به گونه ای روی دهانه لوله قرار داده شود که کاملا آن را بپوشاند و سپس اقدام به پمپ کردن شود تا فشار هوای پمپ شده باعث حرکت فضولات داخل لوله شود و راه لوله باز شود.

 

در صورتی که از این روش ها استفاده میکنید به یاد داشته باشد گاهی ممکن است از چند روش استفاده کنید تا بتوانید لوله سینک ظرفشویی را باز کنید و یا اینکه یک روش را چند بار تکرار کنید.

 

 

باز کردن لوله ظرفشویي با جوش شیرین :

استفاده از جوش شیرین نیز مانند چنته همیشه برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی و سایر لوله های ساختمان رایج و موثر بوده است. یک نکته مهم در استفاده از جوش شیرین جهت رفع گرفتگی لوله این است که جوش شیرین به همراه سرکه استفاده شود.

 

ابتدا مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط می کنیم که در این مرحله باید احتیاط شود که محلول روی بدن و صورت نپاشد. سپس محلول سرکه و جوش شیرین را درون لوله سینک ظرفشویی ریخته و پس از حدود نیم ساعت آب گرم را باز می کنیم تا گرفتگی لوله رفع شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 419
  • بازدید سال : 1,918
  • بازدید کلی : 13,331