loading...
دیاموند
علی بازدید : 32 شنبه 22 خرداد 1400 نظرات (0)

یک برنامه بازاریابی تا حدودی شبیه شرح وظایف شرکت شما است. همه باید یکی داشته باشند ، اما غالباً قدیمی است ، منسوخ می شود و به ندرت مورد بررسی قرار می گیرد ... تحقیقات نشان داده است که شرکت های دارای برنامه موفق می شوند ، از رقبا بهتر عمل می کنند و کارمندان خود را نسبت به افرادی که یکی ندارند ، حفظ می کنند.

بدون برنامه ، هیچ هدفی برای شرکت یا کارمندان آن وجود ندارد ، تصمیمات می توانند نادیده گرفته شوند ، فرصت ها از دست رفته و تهدیدات می توانند به کسب و کار آسیب برسانند یا از بین ببرند.

خواه به دنبال ایجاد یک برنامه بازاریابی سنتی باشید یا یک برنامه بازاریابی چند کانال دیجیتال ، در اینجا هفت مرحله برای ایجاد یک برنامه بازاریابی آورده شده است.

برنامه بازاریابی چیست؟

برنامه بازاریابی مکان شما برای مستند سازی و بهبود روند مدیریت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما و ایجاد نقشه راهی برای رشد آینده و توسعه تجارت است.

این شامل تعیین اهداف SMART ، چشم انداز کانال های دیجیتال و توسعه منابع ، ساختارها ، مهارت ها ، فناوری بازاریابی و بینش است - همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد.

یک ساختار برنامه ریزی معمول ، فرم SOSTAC PR اسمیت است که ما برای مراحل زیر استفاده خواهیم کرد.
چگونه می توان برنامه بازاریابی خود را ایجاد کرد

ایجاد یک برنامه بازاریابی برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد ، بنابراین بیایید اصول اولیه را که در راه یادگیری عملی استراتژی دیجیتال RACE ذکر شده است ، مرور کنیم. و اگر قبلاً کارهایی انجام داده اید یا در دسترس هستید ، می توانید به سرعت به مرحله بعدی بروید!

تجزیه و تحلیل وضعیت - مشتریان خود را درک کنید

یک طرح خوب با این س beginsال آغاز می شود که "اکنون کجا هستیم؟" در مورد مشتریان خود مروری کلی داشته باشید ، اما پرسیدن س rightالات درست را فراموش نکنید. یکی از مواردی که حیوان خانگی از آن متنفر است "س defaultال پیش فرض" است ، به عنوان مثال هتلی با طرح این س "ال "آیا شما اینجا دوباره می مانید؟" اقامت دوباره در آنجا امکان پذیر است ، اما اگر یک بار بازدید شود ، خیلی بعید است که واقعاً اتفاق بیفتد. حذف س questionsالات فرضی تضمین می کند که واقعیت ها و نه داستان ها ضبط می شود.

تحلیل وضعیت - حسابرسی بازاریابی: اکنون کجا هستیم؟

پس از به دست آوردن بینش مشتری ، گام بعدی انجام یک بررسی یا حسابرسی جامع از تجارت است. اکثر کشورها داده های آماری مربوط به شرکت های منطقه خود را منتشر می کنند. این می تواند تعداد شرکت ها در بخشهای خاص ، متوسط ​​تعداد کارمندان ، متوسط ​​درآمد ، متوسط ​​درآمد هر خانوار و موارد دیگر را به شما بگوید. این اطلاعات ارزشمند ارزش های بازار ، پتانسیل بازار و فرصت ها را برجسته می کند. این به شما این امکان را می دهد که درک کنید محل کار شما در بخش بازار و سهم بازار موجود چیست.

اهداف - ایجاد اهداف پایدار: کجا می خواهیم برویم؟

ایجاد اهداف کلی آسان است. دستیابی به اهداف SMART دشوار است.

با ادامه این مرحله ، شرکتهایی که به تنهایی از اعداد استفاده می کنند اغلب ارزشهای اصلی شرکت را از دست می دهند. رانندگی توسط اعداد آسان است. ایجاد اهداف "نرمتر" دشوار است. در Emarketing Excellence (2012) ، دیو چفی و پی آر اسمیت مدل 5s را در ابتدا به عنوان مکانیزم بررسی وب سایت توسعه دادند. من سالهاست که از این برای توسعه اهداف تجاری استفاده می کنم. این تمایل دارد تفکر را در داخل کسب و کار به چالش بکشد و صاحبان و مدیران را به فکر فروش کل کسب و کار می اندازد ، نه فقط فروش.

استراتژی: مشتری خود را تقسیم بندی کنید

ابتکارهای کلیدی استراتژیک تجارت شما شامل یک یا چند گزینه زیر است:

    وارد بازارهای جدید شوید
    توسعه محصول جدید
    بهبود موقعیت رقابتی کسب و کار
    حفظ موقعیت رقابتی
    برداشت بخشی از کار است
    از کار خارج شدن


استراتژی: مشتریان جدید را هدف قرار دهید و جایگاه تجاری خود را تعریف کنید

رشد تجارت همیشه مستلزم یافتن مشتری جدید است ، این ممکن است بخشها یا بازارهای مختلفی باشد و ممکن است تجارت شما را به فکر توسعه محصول ترغیب کند.

چه فرصت هایی در کسب و کار شما وجود دارد:

    آیا محصولات یا خدمات موجود خود را بیشتر به مشتری مشتری خود می فروشید؟ (استراتژی نفوذ در بازار)
    محدوده کالای موجود خود را به یک گروه مشتری جدید معرفی می کنید؟ (استراتژی توسعه بازار)
    پیشنهاد محصول فعلی را افزایش یا بهبود دهید؟ (استراتژی توسعه محصول)
    با استفاده از مهارت های موجود در محل کار ، با ارائه یک محصول جدید به بازار جدیدی منتقل می شوید؟ (استراتژی های متنوع سازی)


Tactics and Action - برنامه اقدام بازاریابی خود را ایجاد کنید

کلید دستیابی به این هدف ایجاد یک برنامه اقدام دقیق بازاریابی است. اگر خودتان وقت انجام هر مرحله را ندارید ، می توانید گزینه های دیگر را جستجو کنید و یک مشاور یا آژانس خارجی با کارهای خاص استخدام کنید.

من فهمیدم که یک برنامه کاری که شامل جزئیات بیشتری است ، کسی را برای انجام کار معرفی می کند و تاریخ را برای زمان تکمیل مشخص می کند ، بیشتر از یک دستورالعمل سست است. یک طرح تجاری خوب برای افراد مختلف به "دستورالعمل های کاری" تبدیل می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 1,759
  • بازدید کلی : 13,172