loading...
دیاموند
علی بازدید : 104 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

عیب یابی کولر گازی

با رسیدن فصل گرما نیاز توسط های خنک کننده اضافه می شود . به نکته ای که بایستی دقت کرد این است که آیا این وسیله ها به صحت عمل می نمایند ؟

عیب یابی کولر گازی یک کدام از او‌لین اقداماتی است که قبلی از خدمت و تعمیر کولر گازی نیاز است که صورت پذیرد .



عیب های متفاوت کولر گازی

خنک نبودن باد کولر گازی اجنرال

در صورت بازدید هر جور کارکرد غیرطبیعی در کولر گازی جنرال , مثلا هنگامی که کولرگازی باد خنک نمیزند و باد آن مانند باد پنکه است , مسلما کولرگازی را خاموش کنید و در اسرع وقت به عیب یابی و تعمیر کولر گازی اجنرال خویش بپردازید . خاموش نکردن دستگاه در‌این مورد ها منجر جراحت دیدن کمپرسور کولر گازی می شود که گرانترین قطعه کولرگازی هست و معمولا قابل تعمیر نمی باشد .



آیا کولر گازی هوای خنک پرتاب نمی کند؟

مبادرت به برسی درچه های کولر گازی فرمایید و از گشوده بودن آنان خیال و خاطر جمع گردید .
ترموستات هم نظارت شود که آیا صحیح تهیه و تنظیم شده‌است و یا این که خیر؟
بعد از برسی و فقدان خلل مبادرت به برسی غربال هوای کولر گازی فرمایید ممکن است ایراد از آن باشد .


عیب یابی کولر گازی اسپیلت و انجام تعمیرات اسپیلت در خانه اعم از سرویس ها است که‌این سرویس ها مشتمل بر , انجام تعمیرات اسپیلت یا این که به عبارتی تعمیر کولر گازی , تعمیرات ترموستات کولر گازی , عیب یابی کولر گازی پنجره ای , عیب یابی کولر گازی اسپیلت ال جی , تعمیر و خدمت اسپیلت و . . می باشد .


خطاها کولر گازی به جهت فقدان سوز و سرما

بعضی وقتها عیب‌یابی کولر گازی , باعث به کشف شدن یک واحد عملیاتی با راندمان ناچیز میگردد , که میتواند به جهت فقدان مایع خنک کننده باشد . در حالتی‌که تراز مایع خنک کننده زیر باشد , معمولا بدین ادله است که یا این که به میزان کافی مایع باطن دستگاه ریخته نشده و یا این که دستگاه نشتی داراست .

در شرایطی که متوجه شدید که ساختمان شما به مقدار کافی خنک نشده و یا این که هوا مطلوب نمی باشد , تقصیر احتمال دارد با تراز زیر خنک کننده شما باشد . در صورتی مرحله خنک کننده صحیح نباشد , گرما و رطوبت به میزان کافی از هوا بیرون نمیشود . مایع خنک کننده همانند خون برای واحد کولر گازی یا این که موتور روغن در خودرو شما فعالیت می نماید .


گرم بودن باد خروجی از دستگاه

این ایراد میتواند به عوارض مختلفی تولید شود که مهم ترین عامل آن نشتی داشتن کولر گازی است . این نشتی معمولا از لوله های خنک کننده ناشی می شود و سبب زخم رساندن به کمپرسور خواهد شد . در حالتی‌که که خنک کننده ی دستگاه حاد است , شما می بایست به تعمیرگاه اسباب خانگی و نمایندگی های دارای اعتبار رجوع‌نمایید .



عیب یابی کولر و برسی علت خنک نکردن کولر به مقدار مطلوب

در او‌لین مبادرت بایستی به برسی روزنه های کولر گازی نمائید که بسته نباشد و در شرایطی که چه بسا یک کدام از این روزنه ها بسته باشد می بایست بدانید که کولر در خنک کردن تمام فضای منزل مبتلا اختلال شده و کم می‌آورد و بجهت بسته بودن یک روزنه و پخش شدن باد گرم آن بین روزنه های دیگر سبب می شد باد آنها هم گرم خیس شود .

 



معنای کدهای نادرست یا این که ارورهای کولر گازی اجنرال

E2 – L2 : گونه های در سنسور اتاق . سنسور اتاق قطعه کوچکی است که از مال مقاومت الکترونیکی که با تغییرات دمای منزل میزان مقاومت آن عوض میشود و پیروزی الکترونیکی متوجه تغییرات دمای مکان می شود .

E3 – L1 : گونه های در سنسور لوله , این قطعه نظیر سنسور اتاقی یک مقاومت از مدل متغیر می‌باشد که پوششی از مال مس دارااست و به لوله های درون پنل کولرگازی چسبیده است و دمای لوله ها را به موفقیت الکترونیکی بیان میکند .

E4 – L5 : وجود حالت غیر نرمال در واحد فرنگی

E5 – L6 : فقدان سیگنال برگشتی از موتور رشته داخلی

E6 : خلل در شیر برقی : قطعه ای که جهت شارش مبرد را عوض می‌کند و در کولرهایی که از هر دو موقعیت سرمایش و گرمایش فایده می برند موجود است . این شیر می‌تواند در گیر فساد های الکترونیکی و یا این که مکانیکی شود .

 

در این مطلب هم اطلاعات خوبی در زمینه عیب یابی کولر گازی مشاهده بکنید.

بیرون نشدن باد از خروجی اسپیلت

این نقص‌ بجهت مشکل در همت هواساز دستگاه می‌باشد . برای حل آن بایستی با بازکردن اسپیلیت , هواساز آن را پیدا نمایید و با برداشتن پنل دقت داشته باشید که چنانچه چراغی پر‌نور باشد , موفقیت در اختیار گرفتن کولر در گیر ایراد شده‌است . آنگاه سیم برق دستگاه را جدا فرمائید و مقدار گرم و سرد بودن موتور کولر گازی را بازنگری فرمایید ; در‌حالتی که که موتور به شدت داغ باشد , بدین مضمون‌ است که بایستی ردوبدل گردد .


اینجا داراست گرم میگردد

زمانی که ماموریت شما برای عیب‌یابی کولر گازی آغاز میشود , بایستی در لحاظ بگیرید که سیم‌پیچ تبخیرکننده شما احتمال دارد عامل دمای بالای غیرمناسب باشد . این سیم پیچ دربرگیرنده مایع خنک کننده می شود که گرما را جذب می کند .

هنگامی که جریان هوا انقطاع باشد , یک لایه یخ بر روی سیم‌پیچ تبخیرکننده صورت میگیرد . در صورتی‌که این حادثه بیافتد , احتمال دارد که دستگاه شما یا این که هوای گرم خارج داده و یا این که به صورت کل هوایی خارج ندهد .

 

همچنین می توانید در مورد ارور کولر گازی دوو هم از مطلب سایت تعمیر گاه مجاز لوازم خانگی در این صفحه دیدن کنید.



مصرف بسیار برق کولرگازی

در‌حالتی که دستگاهی که خریداری نموده اید , از استاندارد های ذی‌ربط برخوردار باشد یعنی مصرف انرژی معینی داراست . در مواردی که مصرف برق دستگاه به صورت غیر معمول ارتقاء یافته است , شما بایستی مورد ها تحت را باز نگری فرمائید :

کلیه سیم ها و اتصال ها را تحلیل کرده و از سلامت بودن آن‌ها اطمینان نتایج فرمائید .

با لمس کردن موتور های کولر گازی از سلامت بودن آن‌ها مطمئن گردید .

سوپاپ های کمپرسور را تحلیل فرمائید ; در صورتی‌که سوپاپ ها وخیم گردیده اند می بایست کمپرسور ردوبدل شود .



فراگیری رفع نشت آب کولر گازی که از باطن است

برای رفع نشت آب کولر گازی در او‌لین مبادرت برای پرهیز از فساد های احتمالی به طبع مبادرت به خاموش کردن کولر گازی فرمائید و قابلیت و امکان دارااست مسیر تخلیه آب یا این که به عبارتی میعانات گرفته باشد و می بایست در اینجا مبادرت به گشودن مسیر گرفته شده نمائید و به احتمال مضاعف خلل ازبین خواهد رفت .

در صورتی این زمینه حل نشد شاید تشت تخلیه کولر گازی وخیم و یا این که در گیر زنگ زدگی شده باشد و یا این که پمپ فشرده کولر گازی شکسته باشد .



خدمت اسپیلت :

یکی عواملی که سبب ساز فساد و معیوب شدن کولر گازی یا این که به عبارتی اسپیلت میشود , عدم خدمت اسپیلت است که سبب ساز معضلات متعددی میشود . خدمت اسپیلت یا این که به عبارتی خدمت کولر گازی مسلما بی تردید دست‌کم می بایست سالی دوبار صورت بپذیرد . اگر به عیب یابی کولر نیاز داشتید می توانید از سایت خدمات عیب یابی کولر گازی در تاسیسات سرویس در تهران کمک بگیرید.


دست اندرکاران دیگری که در خاموش نشدن کولر گازی موءثر است؟

  • زمانی که حرفه کولر گازی گیر نموده است .
  • کابل ترموستات کوتاه باشد این نقص‌ به‌وجود میاید .
  • ترموستات و یا این که دستگاه تهیه و تنظیم حرارت به صحت فعالیت نکند .
  • در زمانی که سیستم مرکزی کولر گازی روشن نشده باشد .


تشخیص قطعی درباره ی علت پیام های نادرست بوسیله یک تعمیرکار ماهر احتمالا , با این وجود می‌توانید پیشین از زنگ زدن با یک تعمیرکار یا این که تصمیم به دست آوردن برای ردوبدل قطعه ای که پیام غلط به آن بستگی دارد , نخست موقعیت قطعه متبوع , به عنوان مثال در صورت اخذ ارور E2 , برق محل ورود به سنسور داخلی را آنالیز نمائید و در صورت رفع نشدن اختلال , با تعمیرکار ماهر تماس حاصل نمایید .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 433
  • بازدید سال : 1,932
  • بازدید کلی : 13,345