loading...
دیاموند
علی بازدید : 34 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

بیایید حقیقت را بپذیریم ، چیزهای زیادی وجود دارد که همه ما درباره فرانسوا پل جورن افسانه ای می دانیم. اگرچه او از دهه 1980 ساخت ساعت های جیبی را شروع کرد ، F.P. همانطور که می دانیم ژورن از سال 1999 آغاز شد و طی دو دهه گذشته ، این مرد به یکی از افتخارآمیزترین ساعت سازهای تاریخ معاصر تبدیل شده است.

بسیاری از ما با طیف گسترده ای از ساعت های ابتکاری او در طول سال ها آشنا شده ایم - به عنوان مثال Chronometre a Resonance ، Octa Quantieme Perpetuel و Chronometre Bleu که بسیار دوست داشتنی است ، اما حتی بعد از این مدت طولانی کار داخلی Journe کمتر شناخته شده است. در این ویژگی ، ما به آن جلدها نگاه می کنیم و امیدواریم که برخی از حقایق جالب در مورد مارک تجاری را کشف کنیم که می توانید برای تحت تأثیر قرار دادن علاقه مندان به تماشای ساعت خود ، دفعه بعدی که ساعت سازان مشهور به عنوان موضوع مورد استفاده قرار می گیرند ، استفاده خواهیم کرد.

ساعت سازی واقعی در قلب ژنو
پس از بازدید از مارک های ساعت بی شماری در طول این سال ها ، مدت ها است که مشهود است که همه تولیدکنندگان یکسان نیستند. مارک های ساعت مستقر در ژنو اغلب در شهر دفتر تولید می کنند ، در دره یا در یک منطقه صنعتی در حومه شهر تولید می کنند. از طرف دیگر ، هنگام تخلیه رودخانه رون در دریاچه لمان ، ژورن تقریباً یک بلوک در جنوب را اشغال می کند ، و امکانات بزرگ چیزی نیست جز یک نمایش. بسیاری از مراحل ساخت ، اتمام و مونتاژ (به غیر از ساخت مورد خارج از سایت) برای ساعتهای این برند با نظارت شخص فرانسوا پل در داخل انجام می شود.

طرفداری از ساعت سازی پیچیده
وقتی صحبت از برندهای پردرآمد GPHG می شود ، در واقع یک رتبه جالب است. غول هایی مانند AP ، Piaget ، TAG Heuer و Vacheron در بالای جدول قرار دارند ، سپس در کراوات سه طرفه F.P. ژورن در رده پنجم قرار گرفت و بین سالهای 2002 و 2010 برنده 7 جایزه شد. آنها شامل 3 جایزه عمومی برای "Aiguille D'Or" ، یک جایزه پیچیده ساعت برای Chronometre a Resonance و یک جایزه ویژه هیئت داوران برای Octa Calendrier هستند. این در حالی است که با داشتن دو جایزه از جمله Greubel Forsey ، Gronefeld و Voutilainen ، در میان دریایی از مارک های بزرگ ساعت که توسط انجمن های بزرگ پشتیبانی می شوند ، یک جام عالی دارد.

جای خوب زیر 1000
اگرچه F.P. ساعتهای Journe هنوز بسیار مورد تقاضا هستند و به نظر می رسد این شرکت از نظر حجم تولید مسیری طولانی را طی کرده است. به طور معمول Journe به طور متوسط ​​900 تا کمتر از هزار مورد در سال ، به نظر می رسد هیچ تمایلی و علاقه ای به افزایش توانایی های تولیدی خود ندارد. "با توجه به تقاضای Chronometre Bleu ، تغییر در استراتژی تولید فعلی برای تمرکز بر روی این مدل و تولید 1200 یا 1400 ساعت در سال کار دشواری نیست ، اما من علاقه ای به آن ندارم. تقریباً 1000 ساعت در سال." چند سال پیش جورن در مصاحبه ای به آن اشاره کرد.

تکامل کوارتز
راه اندازی خط Elegante با کوارتز توسط F.P. ژورن برای بسیاری از صنعت شوک آور بود ، و اگرچه در ابتدا به نظر می رسید به سادگی ژورن که می خواست جایگزینی مداوم برای مشتریان بالقوه زن ارائه دهد ، استاد ساعت سازی ایده های بزرگتری را نیز در ذهن داشت. با استفاده از موتورهای محرکه منفرد برای هر عقربه ، ایده این ظرافت این بود که وقتی "ساعت از حالت استراحت" بیدار می شود ، هر عقربه باید بیش از 180 درجه حرکت کند. وی در گفتگوی قبلی با ژورن ، به این ایده اشاره داشت که می توان همان اصل را در تقویم دائمی یا سایر عوارض اعمال کرد ، زیرا با استفاده از متدولوژی که می تواند به طور موثر دوام طولانی باتری را نیز تضمین کنید. خیلی دیوانه است ممکن است کار کند؟

وسواس کمال
برای اینکه یک ساعت ساز ماهر باشید ، باید علاقه خاصی به دقت و حفظ حریم خصوصی داشته باشید. با بیان این حرف ، جورن گاهی این علاقه را به جایی می رساند که درک آن دشوار است. وضعیت و نقطه ، هنگامی که او در حال تهیه پیش نویس Octa Quantieme Perpetuel بود ، قرار بود تاریخ را تغییر دهد و منجر به یک جهش فوری و همزمان برای همه شاخص های تقویم شود.

این تمایل به یک جهش کامل منجر به تاخیر معقول در تولید شد ، نیازی به ذکر نیست که خریداری یک دوربین پرسرعت توسط شرکت به منظور نظارت صحیح بر انتقال و انجام تنظیمات لازم برای اطمینان از دستیابی به دید نهایی خود.

آزمون دنیای واقعی
اگر در ژنو هستید و خوش شانس بوده اید که با فرانسوا پل عبور کنید - احتمالاً اگر در هر یک از حراج های بزرگ ساعت که هر سال در ژنو برگزار می شود شرکت کنید - این اتفاقات را روی مچ دست او بیندازید. اگر ساعت جدیدی در پایان مرحله توسعه خود باشد ، ژورن احتمالاً یکی از آن را بر روی مچ دست خود دارد.

یک ساعت کاملاً آلومینیومی اسپرت ، چرا که نه؟

اگرچه طی این سال ها چند مارک تجاری برای بازی با ایده موارد آلومینیومی برای ساعت ها وجود داشته است ، اما وقتی ژورن تصمیم گرفت اولین ساعت ورزشی خود را - که مجموعه Linesport شد - بنویسد ، او تصمیم گرفت که از آلومینیوم نه تنها برای مورد استفاده کند و دستبند ، بلکه برای خود کالیبر نیز وجود دارد. نتیجه نهایی یک ساعت فوق العاده سبک وزن با یک پایان منحصر به فرد بود. طولی نکشید که جورن ترجیح داد مواد موردی را به تیتانیوم منتقل کند و باعث جمع شدن آن نسخه های اولیه بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت ، شود.

اشاره ای به الهام
وقتی F.P. جورن از جدیدترین نوآوری خود ، کرونوگرافی بزرگ و باریک دو بخشی برای نسخه 2017 حراج تنها ساعت ، رونمایی کرد ، ممکن است یک چشم ورزیده الهام آن را گرفته باشد. این شاهکار 44 میلی متری از بسیاری جهات کاملاً شبیه یک کرونوگراف تقسیم ثانیه ای میلیون دلاری + ref 4113 از دهه 40 است. به نظر می رسد یکی از مشهورترین دوستان کلکسیونر جورن و مجموعه داران او اغلب مچ دست پیچیده ژورن و مچ دست دیگر 4113 را می پوشد ، و این وی را به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب می کند که چیز کمی می تواند برای او الهام بگیرد. البته در ژانویه ، سه کرونوگراف تقسیم ثانیه ای با عارضه تاریخ زیاد به F.P اضافه شد. مجموعه Journe Linesport در تیتانیوم ، طلا و پلاتین.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 404
  • بازدید سال : 1,903
  • بازدید کلی : 13,316