loading...
دیاموند
علی بازدید : 46 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

رفع نم و خرابی لوله آب منزل


مراقبت از نمای خانه مانند دیوارها ، کف، سرامیک و شیرآلات و ... معمولا با حساسیت زیاد از سوی اهالی خانه انجام میشود. چرا که هرچه از ظاهر خانه مراقبت کنیم.

اما باید دقت داشته باشیم که درون دیوارها و کف خانه  نیز چیزهای دیگری مانند لوله ها هستند که نیاز به مراقبت ویژه دارند و در صورتی که نسبت به تعمیر و نگهداری آنها بی اهمیت باشیم عواقب بدی در انتظار شما خواهد بود.

 

از گرفتگی و پوسیدگی لوله های آب بگیر تا جرم گرفتگی دیواره چاه های فاضلاب و پرشدن و فروریختن آنها.

 

استفاده از محلول های شیمیایی برای همیشه توصیه نمی شود. ممکن است باعث ترکیدگی لوله شود. ممکن است که به مرور زمان باعث نشتی لوله شود. اگر لوله نشتی پیدا کند می توانید برای رفع نشتی لوله فاضلاب اقدام کنید. اگر نیاز به رفع نشتی لوله آب و فاضلاب داشتید می توانید بر روی این صفحه کلیک کنید.




روش ساخت لوله بازکن غیر شیمیایی


قطعا برای شما هم پیش آمده است که لوله‎های خانه ی شما دچار گرفتگی شود و نیاز به باز کردن و لوله بازکنی داشته باشد. برای باز کردن گرفتگی لوله از روش‎های مختلفی استفاده می‎کنید ولی نتیجه ای نمی‎گیرید.




اما قبل از هر چیز باید علت گرفتگی لوله مشخص شود. گرفتگی لوله های فاضلاب در قسمت های مختلف سیستم لوله کشی رخ می دهد. قسمت هایی از سیستم مثل لوله جاهای مختلف ممکن است دچار گرفتگی شود. قبل از آنکه از محلول لوله بازکن برای رفع گرفتگی لوله استفاده کنید بهتر است از جنس و نوع لوله اطلاع پیدا کنید.




محلول های لوله بازکن در انواع مختلف می باشند که باید در هنگام خرید به آن دقت نمایید. اگر برای لوله بازکنی سینک ظرف شویی می خواهید یک محلول لوله بازکن برای رفع گرفتگی ناشی از چربی‌ها و ذرات غذا انتخاب کنید و اگر برای حمام می خواهید یک محلول لوه بازکن برای رفع تجمع مو انتخاب کنید.


محلول مایع را داخل مجرای فاضلاب ریخته، براساس دستورالعمل مندرج روی بسته‌بندی، پس از گذشت مدت زمان قید شده، آب را باز کنید. باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله‌های فلزی یا حتی پلاستیکی و سبب پوسیدگی می‌شود.

اگر مواد لوله بازکن به شکل جامد است،‌ آن را در مدخل دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره‌ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل و وارد مجرای فاضلاب شود.




گرفتگی سیفون توالت و لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب برای هر لوله ای رخ می دهد و لوله بازکنی ها روشهای مختلفی برای حل این مشکل ارائه می دهند. روشهایی که در بعضی موارد موفق بوده و در برخی موارد نیز غیرمفید واقع شده است.


روشهای مختلف بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از این روش ها برای نوع خاصی از گرفتگی مناسب است. روشهایی همچون استفاده از دستگاه مخصوص لوله بازکنی، فنر لوله بازکن، دستگاه تراکم هوا، استفاده از سیخ برای رفع گرفتگی، بازکردن اتصالات لوله فاضلاب، محلول شیمیایی لوله بازکنی، پودر لوله بازکن و لوله بازکن های خانگی از جمله لوله بازکن ها و روش های رفع گرفتگی لوله می باشند.


ترکیب مواد شیمیایی شوینده معمولا باعث ایجاد ترکیبات جدید و یا فعل و انفعالات دیگری می شود که ممکن است به شما صدمه برساند و با تماس با پوست یا تنفس آن مشکلات پوستی و یا آسم و تنگی نفس بوجود آید.


در اینجا می توانید قیمت های مختلف انواع دستگاه های لوله بازکنی را مشاهده کنید.


محلول های لوله بازکنی چه مزیتی دارند؟

معمولا استفاده از اسیدهای موجود در بازار جهت رفع گرفتگی لوله به افراد پیشنهاد نمیشود. همانطور که گفته شد این اسیدها به علت خاصیت بالای اسیدی که دارند به لوله ها و تاسیسات خانه صدمه وارد کرده و باعث پوسیدگی و خوردگی آنها می شود.

استفاده از روش بالا یک روش دیرینه و مقرون به صرفه است که خطر جدی برای شما و لوله های شما ایجاد نمی کند.

 


برای خدمات ترکیدگی لوله هم می توانید از این صفحه یا بر روی کلمه تشخیص ترکیدگی لوله کلیک کنید.

 گرفتگی سیفون توالت را چگونه رفع کنیم؟

سیفون توالت و حمام به دلیل ورود مواد زائد و اضافی مانند مو دچار گرفتگی می شود و نیاز به لوله بازکنی خواهد داشت. بازکردن گرفتگی سیفوت توالت ایرانی، حمام و توالت فرنگی را از شرکت لوله بازکنی پرتقال بخواهید.




بهترین روش برای باز کردن لوله

هنگام کار با محلولهای لوله بازکن و دیگر مواد شیمیایی حتما از دستکش های مناسب و عینک‌های حفاظتی استفاده شود



باید این مواد دور از دسترس اطفال نگهداری شوند

مواد شوینده و نظافتی در حداقل غلظت استفاده شوند (یعنی قوی نباشند)، چرا که هرچه میزان غلظت آنها بیشتر باشد، آسیب ناشی از آن شدیدتر می‌شود


بهترین راه پیشگیری از گرفتگی مجرای فاضلاب آشپزخانه، قرار دادن توری روی سوراخ چاه ظرفشویی و خالی کردن تفاله چای و باقیمانده مواد غذایی در سبدهای کوچک مشبک است و مهم‌ترین توصیه این که باقیمانده چربی یا روغن غذا را داخل مجرای فاضلاب ظرفشویی یا چاه کف آشپزخانه نریزید چون اگر با آب سرد در تماس باشد، چربی سفت می‌شود و به دیواره لوله‌ها می‌چسبد و خود عامل گرفتگی می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انتشار مطالبی از حوزه های علمی - فناوری - دیجیتال - بازاریابی - موفقیت - ورزش - خرید و فروش کالا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 392
  • بازدید سال : 1,891
  • بازدید کلی : 13,304